Roos van Dinther – Service Consultant

Als je echt iets wilt, dan kom je er wel!

Roos, hoe ziet jouw persoonlijke BHAG eruit?

Een tijd geleden hebben we intern een nieuw CRM-systeem geïmplementeerd. Ik zat toen in het projectteam. Tijdens dat traject kwam ik erachter dat ik dat CRM-systeem eigenlijk heel leuk vind. Daar wilde ik meer mee doen! Mijn BHAG is dan ook: een goede CRM-consultant worden. Daar focus ik mij de komende tijd op; veel kennis opdoen, certificeringen halen en meelopen op projecten. Op dit moment loop ik al twee dagen mee op die afdeling, halverwege dit jaar ga ik helemaal over! Ik denk dat ik daar veel voldoening uit ga halen.

Oh, leuk! Hoe zit dat dan verder met persoonlijke ontwikkeling binnen GAC?

Daar besteden ze hier echt veel aandacht aan. Bijvoorbeeld door die BHAG’s. Er wordt echt gekeken naar wat jij wilt, waar jij goed in bent. Toen ik erachter kwam dat ik graag meer met CRM wilde doen heb ik dan ook zonder twijfel een gesprek aan durven vragen met mijn manager. De mogelijkheid is er, maar ze zullen het ook altijd zeggen als ze denken dat het niks wordt. En dat waardeer ik ook!

En wat inspireert jou?

Ken je die video van Simon Sinek over de Golden Circle? Dat vind ik echt inspirerend. Heel interessant! Ik ga daardoor wel meer, of anders, over dingen nadenken. In het geval van mijn BHAG was dat top. Want waarom kom ik eigenlijk m’n bed uit? Waarom doe ik wat ik doe?

Wat heb jij binnen GAC bereikt waar je trots op bent?

Toen ik hier net begon wist ik eigenlijk niks over het product dat we verkopen. Ik heb er bijvoorbeeld geen opleiding voor gevolgd. Ik had wel wat ervaring als applicatiebeheerder maar met het product Navision had ik nog nooit gewerkt. Ik heb wel eens gedacht dat ik het nooit onder de knie zou krijgen, maar het is allemaal goed gekomen! Als je echt iets wilt, dan kom je er wel!

En wat is het laatste compliment dat je kreeg?

Er speelde al best een tijd een issue bij een klant en daar werd opeens vrij veel druk opgezet. De collega die eigenlijk verantwoordelijk was voor deze klant was op dat moment buiten de deur bij een andere klant. Ik heb toen gekeken of ik er misschien iets van kon maken. En dat lukte! Met een blije klant én een blije collega tot gevolg. Blijkt toch weer dat als je met een frisse blik naar een ingewikkeld probleem kijkt, het ineens heel simpel kan zijn!

Dit wist jij nog niet over Roos:

Wil voet zetten op ieder werelddeel en is hard onderweg om dat te realiseren.

Is geen snoeper maar zal ijs nooit kunnen weerstaan.

Hield aan iets te veel borreltjes de bijnaam “Verstraten” over.

Doen met een miljoen? Eens goed shoppen zonder op prijskaartjes te letten.

Lijkt op Chantal Janzen, al ziet ze dat zelf helemaal niet.